Zoektocht naar de ideale klant

In mijn nog relatief korte bestaan als onderneemster, heb ik al een hele groei doorgemaakt. Ongemerkt ga je stap voor stap door je bedrijf en kijk je elke keer weer kritisch naar de keuzes die je maakt en hebt gemaakt.

Zo heeft het bij mij even geduurd voordat ik hardop durfde uit te spreken wat ik nu echt leuk vind en waar ik heen wil met Laura’s Office. In de aanloop naar mijn eigen bedrijf was ik ervan overtuigd dat ik een echte Freelance secretaresse was. Heel langzaam kwam ik erachter dat ik toch ook de Virtual Assistant kant erg leuk vond en het één hoefde het andere natuurlijk niet uit te sluiten.

Dus bij de start van Laura’s Office promootte ik mezelf nog voor beide functies. Langzaamaan merkte ik dat het VA gedeelte me steeds meer trok en geleidelijk liet ik de freelance tak vervallen.

WebAssistant

Dan ben je bezig en trots op je onderneming, maar ben je nog zoekende naar wat nu jou toegevoegde waarde is. Wat is nu mijn expertise. Door verder te kijken wat ik nu eigenlijk het leukste vind om te doen en de cursus WebAssistant te volgen, werd er steeds meer duidelijk.

De creatieve kant, maar ook het technische gedeelte van websites maken was helemaal mijn ding. Ik word hier echt heel blij van. Het voelde zo goed om deze richting op te gaan. Natuurlijk ben ik nog steeds VA, maar zeg ook luid en duidelijk: ik ben Laura en ik ben WebAssistant.

Dan heb je dus met je onderneming een duidelijk pad gekozen en dan komt de volgende stap. Als ondernemers willen we allemaal klanten binnen halen en geld verdienen. Nu kan ik je melden dat dat het grootste gedeelte van de tijd nog helemaal niet zo makkelijk is. Je moet je zichtbaarheid online vergrote en je laten zien op netwerkbijeenkomsten. Andere ondernemers moeten weten wie jij bent en wat jij te bieden hebt en vooral voor wie. Nu kun je natuurlijk wel naar elke bijeenkomst gaan en overal op social media berichten plaatsen, maar wie bereik je daar dan mee. Maar nog belangrijker wie wil je daarmee aanspreken.

Ideale klant?

In deze fase van Laura’s Office ben ik ondertussen beland. Ik moet gaan uitzoeken wie nu mijn ideale klant is. Waar kan ik die vinden en hoe ga ik die persoon aanspreken. Dit is een heel proces van kijken naar mezelf en vooral nadenken over mezelf en mijn bedrijf. Want het punt is dat als je weet wie je ideale klant is en hoe die eruit ziet, je die ook kunt gaan benaderen. Ik kan daar mijn teksten op aanpassen en ik weet naar welke bijeenkomsten ik wel en niet moet gaan.

De komende tijd ga ik hier echt mee aan de slag. Je zal dus ondervinden dan mijn berichten langzaam zullen veranderen naarmate ik verder kom in mijn zoektocht. Wie weet waar dit zal eindigen, dat is voor mijn ook nog een grote verrassing. Maar ik ben er helemaal klaar voor om deze uitdaging aan te gaan. De zoektocht is gestart!

Laat een reactie achter





Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Deze website gebruikt cookies, en laadt in eerste instantie alleen noodzakelijke/functionele cookies in. We hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd, en mogen deze plaatsen zonder toestemming. Wilt u een optimaal werkende website, inclusief video, foto's en social media berichten? Klik dan op de groene button "Accepteren". Bekijk onze Cookieverklaring.